Σκεπτόμουν να γράψω ή να μη γράψω…..
Κι αυτό γιατί δεν τελείωσαν ακόμη πανελλήνιες κι έχουμε ακόμη δρόμο μακρύ μπροστά μας για να μπορέσουν να ηρεμήσουν τα παιδιά και να ξαναγίνουν παιδιά,να βρουν το γέλιο,τη ζωντάνια ,τη δροσιά που τους στέρησαν αυτές οι μέρες οι ψυχοβόρες και αυτή η απάνθρωπη διαδικασία στην οποία υποβάλλονται
Όμως είναι τόσα αυτά που ακούγονται και γράφονται από επίσημους και ανεπίσημους φορείς ,κοινώς «το μακρυ και το κοντό» του καθενός που θεωρώ απαραίτητο να πω δυο κουβέντες .Καταρχάς τόση φασαρία για το «αυτομόρφωση» που μου θυμίζει το «αρωγή και ευδοκίμηση» που είχε πέσει κάποτε σε πανελλήνιες και είχε σπείρει τον πανικό γιατί τα παιδιά δεν γνώριζαν τις λέξεις. Στη δική μας περίπτωση ,όμως ,δεν δικαιολογείται γιατί και να μην γνώριζε κάποιος τον όρο «αυτομορφωση» ήταν πάρα πολλά τα στοιχεία που έδινε το κείμενο που δεν υπήρχε περίπτωση παρανόησης ή ασάφειας. Η περίληψη του κειμένου και οι ασκήσεις δεν είχαν καμία δυσκολία και πάμε στην έκθεση .
Ερώτηση πρώτη «σημασία της αυτομόρφωσης».
Ο,τι προσφέρει και η παιδεία (με την ευρεία της έννοια) προσφέρει και η δια βιου παιδεια γιατί αυτό είναι η αυτομόρφωση.
-διευρύνει πνευματικούς ορίζοντες
-κάνει τον άνθρωπο «ανοιχτό» ,σκεπτόμενο ,ενεργό πολιτη
-εξευγενίζει ,ηθικοποιεί, βοηθά στην εκλέπτυνση του συναισθήματος
- τον βοηθά να παρακολουθεί τις εξελίξεις στην τεχνολογικά αναπτυγμένη κοινωνία μας και να είναι ανταγωνιστικός στο χώρο εργασίας
-τον βοηθά να είναι ενήμερος στο πλανητικό μας χωριό και να έχει άποψη και θέση γύρω από τα δρώμενα .Κατ’αυτόν τον τρόπο δε βοηθά μόνο τον εαυτό του αλλά και ως ενημερωμένος, πεπαιδευμένος πολίτης συμβάλλει και στην καλύτερη λειτουργία της κοινωνίας .Μη ξεχνάμε πως η κοινωνία χρειάζεται την προσφορά και το έργο όλων των πολιτών για την πρόοδο και ευημερία της.
Ερώτηση δεύτερη: «τροποι με τους οποίους επιτυγχάνεται σε όλη τη διαρκεια της ζωής του»
Η λέξη «κλειδί» είναι το σε όλη τη διαρκεια της ζωής του που σημαίνει πως σε μια παράγραφο θα αναφερθούμε στο επάγγελμα, που είναι μέρος της ζωής του και σε άλλη ευρύτερα ,ως άτομο ,πέρα από το επάγγελμα .Το βασικοτερο σημειο ,όμως ,είναι πως το θέμα ζητά την «αυτομόρφωση» δηλαδή εγώ κάθε άνθρωπος τι κάνω για να βελτιώσω τον εαυτό μου «αυτό»-μορφωση. Αυτό αυτομάτως αφαιρεί το σχολείο από την ανάπτυξη γιατί το σχολείο είναι μόρφωση όχι αυτομορφωση, το σχολείο απλώς μου δίνει το έναυσμα και το κίνητρο για να στραφώ στη ζωή μου στο ποιοτικό,το πνευματικό και να το αναζητώ στην υπόλοιπη ζωή μου. Εγώ τι κάνω εκτός των τειχών του σχολείου, ως άτομο, μας ενδιαφέρει.
Αυτό-μόρφωση στο επάγγελμα :εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες ,επιμορφωτικά σεμινάρια, διαλέξεις ,επιστημονικού περιεχομένου περιοδικά ,ομιλίες ,παρακολούθηση εξελίξεων από το διαδίκτυο που είναι αστείρευτη πηγή πληροφοριών , να ενημερώνεται ο άνθρωπος για τα νέα δεδομένα στον επαγγελματικό χώρο σε μια εποχή που οι εξελίξεις γίνονται με ταχύτατους ρυθμούς και η επιστήμη και η τεχνολογία αλλάζει συνεχώς τα δεδομένα .Έτσι θα γίνει ανταγωνιστικός στο χώρο του ,σε μια εποχή ανεργίας και ανακατατάξεων, και θα ασκεί με αίσθημα ευθύνης το επάγγελμά του.
Αυτό-μόρφωση σε όλη τη διάρκεια της ζωής:
-ενασχόληση με την τέχνη(θέατρο,μουσική) η οποία εξευγενίζει ,βοηθά στην εκλέπτυνση του συναισθήματος, μορφώνει ,γεννά προβληματισμούς
-διάβασμα βιβλίων
Παρακολούθηση ημερίδων ,ανοιχτού πανεπιστημίου ,σεμιναρίων
Παρακολούθηση επιμορφωτικών εκπομπών στην τηλεόραση
.ενασχόληση με το διαδίκτυο ,που προσφέρει τεράστια ποικιλία θεμάτων που δίνουν αφορμή για κοινωνικό προβληματισμό,
Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, ακόμη και μέσα από ταξίδια, περιηγήσεις
Επίσκεψη σε μουσεία, πινακοθήκες ,παρακολούθηση πολιτιστικής ζωής
Συμπερασματικά :η αυτομορφωση είναι μια δυναμική διαδικασία καθολη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου ,κατά το «γηράσκω αει διδασκόμενος» του Σόλωνα,που απαιτεί από τον άνθρωπο να είναι δεκτικός, «ανοιχτός» στα νέα δεδομένα και σε εγρήγορση ψυχική και πνευματική ,αυτό εξ άλλου του υπαγορεύει και το «έλλογο» της φύσης του .Σήμερα δε με την επιτάχυνση των εξελίξεων, απόρροια της τεχνολογικής και επιστημονικής εξέλιξης η ανάγκη να παρακολουθεί το κοινωνικό «γίγνεσθαι» είναι μεγαλύτερη για να αυτομορφώνεται και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καιρών
Ας ευχηθούμε ,τέλος, τα γραπτά να πέσουν στα χέρια υπεύθυνων και φωτισμένων δασκάλων που με ευαισθησία, προσοχή και αγάπη θα αφουγκραστούν τα λόγια των παιδιών και θα τα αξιολογήσουν.
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1 Οι πύλες της φωτιάς (Στίβεν Πρεσφιλντ εκδ.πατάκη) 2 Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου (Παντελής καλιότσος εκδ.πατάκη) 3 Η άτροπος (Μαρία Σκια...
-
βιντεο http://sector.yweb.sk/Zeitgeist.Remastered.Edition.2007.DVDRip.XviD.torrent ">στη διευθυνση manoss40.blogspot.com/διδονται λε...
-
η κυπρος δεν είναι μόνο οι εκπληκτικές της παραλίες,δεν είναι μόνο τα παραδοσιακά της χωριά που έχουν άρωμα αυθεντικής Ελλάδας ,της ελλάδας ...
-
Το χωριό Λιβίσι, μερικά χιλιόμετρα από την παλιά Μάκρη, στις νότιες ακτές του Αιγαίου ,το “χωριό φάντασμα”. Δέκα χιλιόμετρα είναι η απόστασ...
-
Μέσα σε τρεις ημέρες μαθαίνεις την ύλη μιας ολόκληρης χρονιάς λένε δάσκαλοι και μαθητές σ΄ ένα σχολείο στη Βορειοανατολική Αγγλία, οι οποίοι...
-
το θεμα της εκθεσης ηταν ξεκαθαρο,βατο,απο τα αναμενομενα. Οσον αφορα την αναπτυξη του υπαρχει ακριβώς αναπτυγμενο στο πρασινο βιβλιο του Πα...
-
ηταν καποτε μια πινελια στην αγκαλια του αιγαίου,ευλογημενη γη,εύφορη, αρχοντισσα. Αερας ανατολης ανάμικτος με άρωμα ευρώπης. Αριστοκράτες...
-
αυγουστιατικο φεγγαρι στη Χιο,με φοντο την ιωνικη γη.Τετοιες μερες ήταν ματωμενο,τετοιες μερες κοκινιζε οχι μονο απο το αιμα,αλλα απο ντροπη...
-
κομματι απο τη μεγαλυτερη σωζομενη νεκροπολη του κοσμου,2ος π.Χ αιων-50ς μ.Χ,Ιεράπολη ναος εισοδιων θεοτοκου στα Αλατσατα,τζαμι τωρα,οποτε ε...
-
Πρόσβαση του υποψήφιου στο γραπτό του Απόφαση Διοικητικού Εφετείου ύστερα από προσφυγή κατά της Πυροσβεστικής Της Ιωαννας Μανδρου Με γνώμον...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου