Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη, 5 Ιουνίου 2012

γιατι καθε χρονο τα ίδια;

κάθε χρόνο το ίδιο σενάριο:η "σφαγή"των πανελληνίων γίνεται  στα μαθηματικά,τη φυσική,στο τέλος όμως αποδεικνύεται πως παρά τον υψηλό βαθμό δυσκολίας υπάρχουν υποψήφιοι που αριστεύουν( γράφουν18-20).Στην έκθεση όμως πάντα το ίδιο φαινόμενο:λιγότερο απο 1% γράφει άριστα.Η δική μου ερμηνεία είναι η κρίση της γλώσσας.Όσο περνάει ο καιρός αποδεικνύεται η ανεπάρκεια των παιδιών όσον αφορά τη γλώσσα,η γλωσσική "αφασία"που χαρακτηρίζει τους νέους ,προϊόν της απομακρυνσής τους απο το βιβλίο,της καθήλωσης στην εικόνα,της εξάρτησής  απο τα βιντεοπαιχνίδια,τον υπολογιστή,η απουσία ουσιαστικής επικοινωνίας και διαλόγου. Δεν μιλανε,δεν διαβάζουν γιαυτο και λέξεις όπως η ενατένιση,το μειδίαμα,η παλιννόστηση  στο φετινό θέμα για κάποιους ήταν άγνωστες.Τα αρχαία ελληνικά για πολλά παιδιά είναι  "ξένη"γλώσσα γιατί δεν τους μάθαμε το αυτονόητο: πως τα νέα ελληνικά είναι η συνέχεια των αρχαίων και αν δεν γνωρίζεις τα αρχαία δεν μπορείς να κατανοήσεις τα νεα ελληνικά.Και όσο το εκπαιδευτικό σύστημα απαξιώνει τις ανθρωπιστικές σπουδές θα έχουμε παιδιά που αριστεύουν στα θετικά μαθήματα  αλλά δεν κατανοούν "την ιδεατή πληρότητα"της Αρβελέρ....

Δεν υπάρχουν σχόλια: