Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

καλο ή κακο;

Κυρία, τι βαθμό πήρατε;»
Ουάσιγκτον: οι δάσκαλοι βαθμολογούνται και οι χειρότεροι απολύονται!
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Κίττυ Ξενάκη
Αυτή τη σχολική χρονιά, στα (δημόσια) σχολεία της Ουάσιγκτον δεν βαθμολογούνται μόνο οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί. Οι καλύτεροι θα επιβραβευτούν με μπόνους.
Οι χειρότεροι θα απολυθούν. Μια ακόμα προσπάθεια του Μπαράκ Ομπάμα που διχάζει
Στο σχολείο. Στην Ουάσιγκτον, επιθεωρητές πλέον παρακολουθούν το μάθημα και βαθμολογούν τους δασκάλους. Οι καλύτεροι θα ανταμείβονται με μπόνους και οι χειρότεροι θα απολύονται
«Μόλις πήρα τον πρώτο μου βαθμό», λέει στην ανταποκρίτρια της «Liberation» η Χλόη, δασκάλα στο νηπιαγωγείο. «Η επιθεωρήτρια έμεινε στην τάξη μισή ώρα, ενόσω δίδασκα στα παιδιά το γράμμα S. Τελικά, μου έβαλε 274 με άριστα το 400. Απογοητεύτηκα πολύ». Η επιθεωρήτρια επισήμανε στη Χλόη πως έκανε δύο βασικά λάθη: καταρχάς, δεν παρουσίασε το γράμμα S στα 4χρονα παιδιά με «προσωπικό» τρόπο. «Ακούσαμε μια ιστορία γύρω από το γράμμα S, αναζητήσαμε το γράμμα S τυπωμένο κάπου μέσα στην τάξη, τα παιδιά σχεδίασαν το γράμμα S στο χέρι τους και στον αέρα...», λέει η παιδαγωγός. «Δεν είπα όμως τίποτα που να έχει σχέση με τις προσωπικές εμπειρίες των παιδιών. Δεν τα ρώτησα, για παράδειγμα, αν είχαν ήδη δει κάπου ένα S». Και το δεύτερο παιδαγωγικό της σφάλμα; Η Χλόη έβαλε τα παιδιά να σχηματίσουν το γράμμα S με κανονικά μακαρόνια, χωρίς να σκεφτεί να χρησιμοποιήσει ένα είδος ζυμαρικών που ξεκινούν από S, τα shell pasta- κοχύλια. Κι αν δεν βελτιωθεί, σίγουρα δεν θα εισπράξει μπόνους, πιθανώς μάλιστα να χάσει τη δουλειά της.
Τα μπόνους
Ο Μπαράκ Ομπάμα δηλώνει βαθιά πεπεισμένος για την αναγκαιότητα «να ανταμείψουμε τους καλούς καθηγητές και να πάψουμε να βρίσκουμε δικαιολογίες για τους κακούς» και γι΄ αυτό και αύξησε στα 297 εκατομμύρια δολάρια φέτος τον προϋπο λογισμό του «ταμείου ενθάρρυνσης των καθηγητών» που ίδρυσε το 2006 η κυβέρνηση Μπους. Ο Τζέισον Κάμρας, σύμβουλος του προέδρου σε θέματα εκπαίδευσης και αρχιτέκτονας της μεταρρύθμισης που δοκιμάζεται φέτος στην Ουάσιγκτον πριν επεκταθεί ενδεχομένως σε πανεθνικό επίπεδο, υπόσχεται για τους καλύτερους εκπαιδευτικούς μπόνους έως και 20.000
δολαρίων ετησίως- ο μέσος ετήσιος μισθός ενός εκπαιδευτικού είναι περίπου 65.000 δολάρια. Τα δημόσια σχολεία της Ουάσιγκτον έχουν ανάγκη αυτή τη μεταρρύθμιση, συνηγορεί η Μισέλ Ρι, υπεύθυνη Δημόσιας Εκπαίδευσης στην περιφέρεια της Κολούμπια: στα σχολεία αυτά φοιτούν κατά κύριο λόγο παιδιά φτωχών οικογενειών, μαύρων και ισπανόφωνων, τα προβλήματα είναι πολλά, οι προσδοκίες χαμηλές και πολλοί καθηγητές έχουν συνηθίσει στη μετριότητα.
Οι αντιδράσεις
Τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών, ωστόσο, αντιδρούν. Το περίπλοκο σύστημα αξιολόγησης των καθηγητών που εμπνεύστηκαν οι αρχές δεν τους πείθει για το πόσο δίκαιο είναι. Η ετήσια βαθμολογία του καθηγητή, αυτή που θα κρίνει και το μέλλον του, στηρίζεται σε τέσσερις συνιστώσες: στις πέντε βαθμολογίες που θα δώσουν στη διάρκεια της χρονιάς οι επιθεωρητές κατά τις ισάριθμες μισάωρες επισκέψεις τους• στα αποτελέσματα του σχολείου ως συνόλου• στον «επαγγελματισμό» του διδάσκοντος (καθυστερήσεις ή αδικαιολόγητες απουσίες κατεβάζουν τον βαθμό)• και στις επιδόσεις των μαθητών σε τεστ που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο τον Απρίλιο. Οι συνδικαλιστές όμως εντοπίζουν πολλά προβλήματα σε αυτόν τον τρόπο αξιολόγησης: «Μπορείτε να μου πείτε τι σημαίνει “δυναμικό μάθημα”;», ρωτά δίνοντας ένα παράδειγμα ο Τζορτζ Πάρκερ, πρόεδρος του συνδικάτου εκπαιδευτικών της Ουάσιγκτον (WΤU). «Για να βαθμολογηθεί με άριστα ένας εκπαιδευτικός πρέπει να έχει στην τάξη “δυναμική παρουσία”, μεταδίδοντας παράλληλα στους μαθητές “ενθουσιασμό για το μάθημα”. Πόσο αντικειμενικά είναι όλα αυτά;».
Ενστάσεις και θεωρίες συνωμοσίας

ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ έχουν πολλές ενστάσεις. Στην Ουάσιγκτον, λένε, υπάρχουν εύκολες, δύσκολες και πολύ δύσκολες συνοικίες, όπου τα παιδιά φτάνουν πεινασμένα στο σχολείο, ακούνε πυροβολισμούς απ΄ έξω όταν πάνε για ύπνο το βράδυ και γίνονται μάρτυρες εμπορίας ναρκωτικών στη γωνιά του δρόμου. Δεν μπορούν, υποστηρίζουν, να αξιολογούνται με τον ίδιο τρόπο όλοι οι καθηγητές, όλων των περιοχών. Στη χώρα της συνωμοσιολογίας, όμως, υπάρχουν κι αυτοί που βλέπουν πίσω από το νέο αυτό σύστημα αξιολόγησης «έναν σοφιστικέ τρόπο να εκδιωχθούν όλοι οι παλιοί καθηγητές ώστε να αντικατασταθούν με νεώτερους». Η θεωρία αυτή, μάλιστα, εμπεριέχει και την «απαραίτητη» ρατσιστική παράμετρο«οι περισσότεροι παλιοί καθηγητές είναι μαύροι»...

Τα νεα 6-11-09
τελικα καλο ή κακο;Θα μπορούσε και θα έπρεπε κατι ανάλογο να γινόταν στο δικο μας εκπαιδευτικο συστημα;το θετω υπο μορφην ερωτήματος ακι μετα θα πω τη δικη μου γνώμη

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μερικες σκεψεις που εκανα διαβαζοντας το αρθρο:
1) Νομιζω οτι η αξιολογηση ειναι ενα θετικο μετρο στα σχολεια, βεβαιως σε καμια περιπτωση με τον τροπο που εφαρμοζεται στις ΗΠΑ. Ο σωστοτερος τροπος για μενα ειναι οι ιδιοι οι μαθητες να βαθμολογουν το δασκαλο τους με καποιου ειδους ερωτηματολογιο κ φυσικα ανωνυμα.
2) Δεν θα ηθελα να ασχοληθω με τα μπονους ή την οποια επιβραβευση των δασκαλων αλλα ενα σημειο που θελω να τονισω ειναι αυτο της απολυσης. Ειμαι 1000% υπερ της απολυσης δασκαλων (κ λοιπων δημοσιων υπαλληλων) οταν "βολευονται" στην καρεκλα τους, παρτε για παραδειγμα το πως σε εξυπηρετουν στα ΚΕΠ. Το "βολεμα" σημαινει στασιμοτητα κ η στασιμοτητα σημαινει μουχλα.
3) Νομιζω οτι τα σχολεια ειναι γεματα με δασκαλους που δεν εχουν παθος πια για την δουλεια τους (ή δεν ειχαν ποτε) κ βλεπουν το μαθημα ως αγγαρεια. Δασκαλους που εχουν σταματησει προ πολλου να αναζητουν την δικια τους (συνεχη) εκπαιδευση, ειδικα σημερα που τα πραγματα "τρεχουν" πιο γρηγορα (χασμα, εποχη πληροφορησης κτλ) κ τα παιδια λαμβανουν πληροφοριες συνεχως κ απο παντου.
4) Ο δασκαλος πλεον εχει να συναγωνιστει την εικονα κ πρεπει να βρει τροπους να κεντρισει τα παιδια. Εχει χρεος να συνεχισει να "ψαχνεται". Η εκπαιδευση του δεν σταματαει την μερα που γινεται δημοσιος υπαλληλος. Εδω βεβαια ισως μπαινει κ ενα αλλο ερωτημα. Πως ενας δασκαλος μπορει να κανει μαθημα στις 8 το πρωι, οταν δουλευε 3 με 10 το προηγουμενο βραδυ στο φροντιστηριο για να συμπληρωσει το εισοδημα;
5) Η σχεση μαθητων-δασκαλου ειναι κ θεμα "χημειας". Ενας δασκαλος που δεν "παει" καλα σε ενα σχολειο πρεπει να του δινεται η δυνατοτητα να αλλαξει περιβαλλον κ οχι να απολυεται επειδη πηρε λιγα μορια. Επισης τιθεται νομιζω κ ο ανθρωπινος παραγοντας. Στο αρθρο εγραφε οτι οταν αργει στο μαθημα θα του αφαιρουνται μορια. Βεβαιως πρεπει να ειναι στην ωρα του αλλα ενα συστημα δεν πρεπει να ειναι απολυτο κ να παιρνει κεφαλια. Ο εργαζομενος αποδιδει καλυτερα οταν εχει κινητρο, οταν χαιρεται που παει στη δουλεια του. Οταν φοβαται οτι με το παραμικρο μπορει να μεινει ανεργος βεβαιως κ δεν θα αποδιδει.
6) Δεν καταλαβαινω αυτο που ονομαζει παιδαγωγικο σφαλμα. Ο καθε δασκαλος (πρεπει να) εχει το δικο του τροπο να εκ-παιδευει κ να επικοινωνει με τους μαθητες, και αυτο δεν μπορει να μετρηθει με μορια.
Αυτα τα ολιγα...