Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πέμπτη, 8 Ιουλίου 2010

δωστε φωτοτυπια των γραπτων

Στο δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου, οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών που αμφισβητούν το αποτέλεσμα των επιδόσεών τους, μπορούν να ελέγξουν τα γραπτά τους, αφού προηγουμένως, τον Σεπτέμβριο, υποβάλουν σχετική αίτηση.
Τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που περιμένατε; Τώρα έχετε ξανά το δικαίωμα να δείτε το γραπτό σας, δεν μπορείτε όμως να το φωτοτυπήσετε ή φωτογραφήσετε... Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που εκδόθηκε τον περασμένο Ιούλιο, με την οποία επανατίθεται σε ισχύ το μέτρο της επίδειξης των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών, ο υποψήφιος μπορεί να δει τα γραπτά του, αφού υποβάλει αίτηση ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων στα οποία διαγωνίστηκε.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται αποκλειστικά τον μήνα Σεπτέμβριο του έτους συμμετοχής των υποψηφίων στις εξετάσεις, η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων, που μπορεί εκ νόμου να ξεκινήσει νωρίτερα του Νοεμβρίου εφ' όσον έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, γίνεται με φωτοτυπία, εκτός των ειδικών μαθημάτων, υπογραμμίζεται ωστόσο πως δεν προβλέπεται δυνατότητα αναβαθμολόγησης, αφού αυτή προηγείται, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Ειδικότερα:
* Η ρύθμιση αφορά τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων, των ΕΠΑΛ ή των ΤΕΕ ή άλλων αντίστοιχων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
* Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία. Ειδικά για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων (ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, ξένες γλώσσες, αρμονία, έλεγχος μουσικών ακουστικών ικανοτήτων), των μαθημάτων «αρχιτεκτονικό σχέδιο» και «γραφιστικές εφαρμογές» καθώς και για όλα τα γραπτά των υποψηφίων των ειδικών κατηγοριών, επιδεικνύεται το πρωτότυπο.
* Ο υποψήφιος υποβάλλει αίτηση ο ίδιος ή νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου υπάγεται το σχολείο του. Οι απόφοιτοι του Β' κύκλου των ΤΕΕ και των ΕΠΑΛ - Ομάδα Α' υποβάλλουν αίτηση στο Γραφείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κατέθεσαν το μηχανογραφικό τους δελτίο για εισαγωγή στα Τμήματα των ΤΕΙ.
* Στην αίτηση που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος τον Σεπτέμβριο, αναγράφονται τα πλήρη ονομαστικά του στοιχεία, ο κωδικός αριθμός με τον οποίο συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις, το μάθημα ή τα μαθήματα για τα οποία επιθυμεί να λάβει γνώση των γραπτών του και τηλέφωνο επικοινωνίας. Μαζί με την αίτηση πρέπει να κατατεθεί και το σχετικό παράβολο, ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών των οποίων ζητά την επίδειξη (η αξία του καθορίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Παιδείας).
* Η επίδειξη των γραπτών πραγματοποιείται σε χώρους των Διευθύνσεων ή των Γραφείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Το χρονικό αυτό διάστημα θα είναι ανάλογο με τον αριθμό των γραπτών δοκιμίων και μπορεί να ξεκινά και νωρίτερα της 1ης Νοεμβρίου, εφ' όσον έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες. Ο υποψήφιος μπορεί να επικοινωνεί με τη Διεύθυνση ή το Γραφείο Δ.Ε., προκειμένου να ενημερωθεί για την ακριβή ημέρα κατά την οποία θα λάβει γνώση των γραπτών του.
* Απαραίτηση προϋπόθεση για να ξεκινήσει η διαδικασία είναι να παραδώσει ο υποψήφιος (και ο γονέας του εάν τον συνοδεύει) στον αρμόδιο υπάλληλο την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριό του και το κινητό του τηλέφωνο.
* Ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αναγνώσει τη φωτοτυπία του γραπτού του και να κρατήσει σύντομες σημειώσεις από τις απαντήσεις του. Κατά τη διάρκεια της επίδειξης, απαγορεύονται η με οποιονδήποτε τρόπο λήψη της εικόνας του γραπτού (φωτογραφία με κινητό, βιντεοσκόπηση κ.λπ.) καθώς και η παραλαβή από τον υποψήφιο της φωτοτυπίας του γραπτού του. Ε.Δ.Β.
Ωραία όλα αυτά αλλά το αντίκρισμα ,η ουσία ,το αποτέλεσμα ποιο θα είναι;
Ουσιαστική δικαίωση για το μαθητή που αδικήθηκε δεν θα υπάρχει αφου η «τυχη» του εχει ήδη κριθει και αυτή η συγκεκριμένη βαθμολογηση του έχει στερήσει τη σχολη που επιθυμεί ή ,στην καλύτερη των περιπτώσεων, του στέρησε το σπίτι του και τον έστειλε σε άλλη πολη, με ό,τι οικονομικές ,ψυχολογικές επιπτωσεις συνεπαγεται. .Ο γονιός μπορεί να δει το γραπτό. Πώς μπορεί όμως να το αξιολογήσει; Να βλεπει το γραπτο με μια επιτροπη δυο ή τριων ειδικευμενων καθηγητών,ας τους οριζει το υπουργειο,έστω.Ή να δοθει στον ενδιαφερόμενο φωτοτυπία του γραπτού,γιατί απαγορευεται;Για μενα είναι εκ του πονηρου αυτή η απαγορευση.Να δίνει το υπουργειο φωτοαντιγραφο του γραπτου.
Τα προβλήματα ξεκινούν από τα κενά που έχει το σύστημα βαθμολόγησης:
Δεν υπάρχουνε ελάχιστα χρονικά όρια που να εξασφαλίζουν στους βαθμολογητές επάρκεια εμπειρίας στη διδασκαλία και κυρίως στη διδασκαλία του μαθήματος που βαθμολογούν. Να βαθμολογούν μόνο όσοι διδάσκουν το ιδιο μαθημα σε λύκειο.

Δεν υπαρχει καθορισμός ανώτατου ημερήσιου ορίου βαθμολόγησης γραπτών, το οποίο και να τηρείται.
Δεν υπαρχει πανελλαδικός συντονισμός όλων των βαθμολογικών κέντρων, ώστε να έχουν ενιαία θέση βαθμολόγησης (θα μπορουσε το υπουργειο ,οι αρμοδιοι να δημοσιοποιούν μέσω της επισημης ιστοσελιδας την προτεινομενη «λυση»και «γραμμη»στη διορθωση)

Τα δώδεκα μορια που απιτουνται για αναβαθμολογηση μπορουσαν να γινουν λιγοτερα Το κάθε γραπτό βαθμολογείται από δυο βαθμολογητές με κλίμακα από 0 έως και 100. Ο νομοθέτης θεωρεί θεμιτό ότι μεταξύ των δυο μπορεί να υπάρχει διαφορά μέχρι και 12 μόρια. Δηλαδή 2,4 μονάδες στην εικοσάβαθμη κλίμακα. Αυτό ίσως έχει λογικη για την έκθεση,τη λογοτεχνία μαθήματα που κάθε χρονο παρατηρούνται μεγαλες αποκλισεις στη βαθμολογια. Όμως γιατί αφήνεται στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία και σ’ άλλα μαθήματα, όπου το υποκειμενικό στοιχείο σχεδόν μηδενίζεται;
Σε περίπτωση που η διαφορά μεταξύ των δυο πρώτων βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των δώδεκα μορίων βαθμολογεί και τρίτος βαθμολογητής. Εδώ κάθε χρονιά ισχύουν και διαφορετικά πράγματα. Άλλοτε μετρούσε ο βαθμός μόνο του τρίτου βαθμολογητή, ο οποίος είναι και ο εμπειρότερος κατά κανόνα, άλλοτε μετρούσαν ο βαθμός του τρίτου βαθμολογητή και ο πλησιέστερος σ’ αυτόν, άλλοτε ο μέσος όρος των τριών.
Σήμερα μετρούν οι δυο μεγαλύτεροι. Π.χ. μπορεί οι δυο πρώτοι βαθμολογητές να έχουν: ο πρώτος 60 , ο δεύτερος 90 για το ίδιο γραπτό, τέτοια φαινόμενα είναι συχνό. Αν ο τρίτος εκτιμήσει ότι το γραπτό είναι για 55, τότε μετρούν οι δυο μεγαλύτεροι και ακυρώνεται ο βαθμός του εμπειρότερου.

Ενώ είναι απλά, κανένα από τα παραπάνω μέτρα δεν παίρνεται. Η βαθμολόγηση των γραπτών των πανελλαδικών συνεχιζει να γίνεται χωρίς ασφαλιστικές δικλείδες για την περίπτωση του ανθρώπινου λάθους που είναι υπαρκτη.

ΥΓ:ποιος φιλολογος μπορει να εξηγησει το 85 ,85 στην έκθεση;είναι δυνατον δυο διαφορετικα μυαλα και χερια να συμπίπτουν απολυτως στη βαθμολογηση του συγκεκριμενου μαθηματος;θα μου πειτε το 95 ,72 εξηγειται; ίσως ,ευκολοτερα από την πρωτη περιπτωση,ποιος όμως θα πείσει το μαθητη ότι ο βαθμολογητης με το 95 ειχε το άδικο;

Δεν υπάρχουν σχόλια: