Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
1 Οι πύλες της φωτιάς (Στίβεν Πρεσφιλντ εκδ.πατάκη) 2 Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου (Παντελής καλιότσος εκδ.πατάκη) 3 Η άτροπος (Μαρία Σκια...
-
βιντεο http://sector.yweb.sk/Zeitgeist.Remastered.Edition.2007.DVDRip.XviD.torrent ">στη διευθυνση manoss40.blogspot.com/διδονται λε...
-
η κυπρος δεν είναι μόνο οι εκπληκτικές της παραλίες,δεν είναι μόνο τα παραδοσιακά της χωριά που έχουν άρωμα αυθεντικής Ελλάδας ,της ελλάδας ...
-
Το χωριό Λιβίσι, μερικά χιλιόμετρα από την παλιά Μάκρη, στις νότιες ακτές του Αιγαίου ,το “χωριό φάντασμα”. Δέκα χιλιόμετρα είναι η απόστασ...
-
Μέσα σε τρεις ημέρες μαθαίνεις την ύλη μιας ολόκληρης χρονιάς λένε δάσκαλοι και μαθητές σ΄ ένα σχολείο στη Βορειοανατολική Αγγλία, οι οποίοι...
-
το θεμα της εκθεσης ηταν ξεκαθαρο,βατο,απο τα αναμενομενα. Οσον αφορα την αναπτυξη του υπαρχει ακριβώς αναπτυγμενο στο πρασινο βιβλιο του Πα...
-
ηταν καποτε μια πινελια στην αγκαλια του αιγαίου,ευλογημενη γη,εύφορη, αρχοντισσα. Αερας ανατολης ανάμικτος με άρωμα ευρώπης. Αριστοκράτες...
-
αυγουστιατικο φεγγαρι στη Χιο,με φοντο την ιωνικη γη.Τετοιες μερες ήταν ματωμενο,τετοιες μερες κοκινιζε οχι μονο απο το αιμα,αλλα απο ντροπη...
-
κομματι απο τη μεγαλυτερη σωζομενη νεκροπολη του κοσμου,2ος π.Χ αιων-50ς μ.Χ,Ιεράπολη ναος εισοδιων θεοτοκου στα Αλατσατα,τζαμι τωρα,οποτε ε...
-
Πρόσβαση του υποψήφιου στο γραπτό του Απόφαση Διοικητικού Εφετείου ύστερα από προσφυγή κατά της Πυροσβεστικής Της Ιωαννας Μανδρου Με γνώμον...
Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2008
μια σπουδαια ελληνιδα..
αναφερομαι στη Μαρινα πλάκα-Λαμπρακη και στη σπουδαια προσφορα της στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμου ευρυτερα.αφορμη ελαβα απο τη συλλογη χαρακτικών του Γκογια που φιλοξενειται στην εθνικη πινακοθηκη.Δεν ειναι η πρωτη φορα που η αειθαλης αυτη γυναικα προσφερει σε μας τους έλληνες μια σπουδαια πνευματικη εμπειρία,μοναδικη.Ουτε θεωρω πως καταξιώνεται περαιτερω μεσα απο την ταπεινη και αυθορμητη έκφραση θαυμασμου προς το έργο της,το τοσο ευρυ και πολισχιδές.θα ήθελα ,όμως ,να διατυπωσω καποιες σκεψεις και παρατηρήσεις μου απο την περιηγηση στην εθνικη πινακοθηκη.το συγκεκριμενο εργο του Γκογια εχει κάποιες ιδιαιτεροτητες,οσον αφορα τους "αμυητους",σαν και μενα επισκεπτες.Εχει μια συγκεκριμενη ορολογια,οσον αφορα τις τεχνικές της χαρακτικής που για να κατανοήσεις το μεγαλειο του δημιουργου πρεπει να τις γνωριζεις.Ρωτώντας τους υπαλλήλους στο ισογειο και στο α'υπογειο τι σημαινουν οι οροι αυτοι οι αναγεγραμμενοι σε ολα τα χαρακτικα, η απαντηση που εισεπραξα ηταν"δεν ξερω". Η ένστασή μου αφορα μια λεπτομερεια:η επεξηγηση ολων βρισκεται σε κεντρικο σημειο στο β'υπογειο ,αναλυτικα.Η απορια μου ,λοιπόν,ειναι ευλογη.ζειτε σε ενα χώρο,εργάζεστε,δεν κοιταξατε τουλαχιστον,τον περιβαλλοντα χωρο τι έχει;δεν θα έπρεπε να εχετε καποια στοιχειωδη γνωση αυτου που φιλοξενειτε,μηνες τώρα,δεν σας γεννηθηκαν αποριες τι ειναι η ακουαντετα,ο οξυγράφος και τα συναφή;και κατι "εργονομικο".αυτες οι πολυτιμες επεξηγησεις δεν θα έπρεπε να ειναι στο ισογειο,σε εμφανη θεση,διπλα στα βιογραφικα στοιχεια του Γκογια,για οσους δεν κατεβηκαν στο β'υπογειο ή δεν θα κατέβουν;κατα τα άλλα ευχαριστηρια ακομη μια φορα σε αυτην την σπουδαια συμπατριώτισα μας και στο έργο της.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου